Porsche design kerülhet a tetőkre

  • news
  • 2021.03.01
    14:38
  • SAJTÓKÖZLEMÉNY
A Wienerberger története során először külsős partnerrel, az F. A. Porsche designstúdióval közösen alkotta meg legújabb cserepét, a Tondach V11-et. A fejlesztés – amely februártól Magyarországon is elérhető – szinte azonnal formatervezési díjakat kapott, miután elnyerte a németországi formatervezési tanács nemzetközi prémiumdíját és a Red Dot design díját is.

Miért is V11?

A fejlesztések során különleges szempont volt, hogy a műszaki tartalom a kerámia tetőcserepekre jellemzően minél magasabb szintű legyen, hiszen a tető amellett, hogy koronája az épületnek, komplex védelmi funkciót lát el. Ráadásul hosszú-hosszú éveken keresztül ellen kell állnia az időjárás viszontagságainak. Ezeket is figyelembe véve a termék legfontosabb formatervezési jegye végül egy egyedülálló „V”-forma lett, ami a nevében is megjelenik. A dizájn tetőcserépben megjelenő „V” forma egyrészt biztosítja az esővíz optimális elvezetését, másrészt rendkívüli fényhatást eredményez, a jellegzetes fazetta kialakítás pedig egészen különleges megjelenést biztosít a tetőnek. Ezt erősíti az a titán szín is, amelyet az F. A. Porsche kifejezetten ehhez a termékhez készített. A cserép nevében szereplő 11-es szám pedig azt jelzi, hogy egy négyzetméter tetőfelület lefedéséhez mennyi tetőcserépre van szükség.

Díjnyertes formatervezés

A fejlesztéséhez az összes műszaki paraméternek összhangban kellett lennie egy a cserépgyártásban egészen újnak számító dizájnnal. Hogy ez mennyire sikerült, azt mutatja, hogy a Wienerberger tetőcserepe alig öt hónappal a 2020 októberi bemutatása után elnyerte a German Design Award-ot, a németországi formatervezési tanács nemzetközi prémiumdíját. A V11 ezen felül a Red Dot design díjasa is. A cserép a zsűri véleménye szerint innovatív kialakításával a gyakorlatiasság magas fokát ötvözi a figyelemfelkeltő esztétikával. Ez is azt jelzi, hogy a V11 kiváló példája annak, amikor az ipari fejlesztés és a design kéz a kézben jár.

„A cserép kiemelkedő formai és műszaki jellemzőivel egy olyan egyedi dizájntermék született, ami különösen azok érdeklődését kelti fel, akik valami különlegességre vágynak a lakóházuk megtervezésekor” – fejtette ki Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketingvezetője. A cserép a ház látszó felületének akár 50%-a is lehet, így a V11 mindenképpen meghatározó része lesz a ház stílusának, akár az antracit, a bazalt, vagy a titán színt rendeli meg a leendő tulajdonos.

Legfrissebb