A közleményben azt írták, hogy 2018 azonos időszakához képest a Duna TV-nél, a Duna Worldnél és az RTL Klubnál nőtt a támogatói aktivitás, a többi vizsgált csatornán csökkent.
A legnagyobb, 58 százalékos növekedés a Duna TV-n volt: míg 2018 második félévében 6398 szpot került adásba, a tavalyi második félévben már 10 125. Az RTL Klubon pedig 24192-ről 24862-re nőtt a szpotok száma - ismertették.
A közlemény szerint a legtöbbször, 2506 esetben az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Magyar Telekom 1895 és a Baumit Kft. 1758 üzenettel. A legtöbb ilyen üzenetet, 14 851-et - hasonlóan 2018 azonos időszakához - a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be, amelyet 3992 szpottal az RTL Klub Reggeli című műsora és 2622 üzenettel a Duna TV Család-barát című magazinja követett.
A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók - RTL Klub, TV2 - és a közszolgálati Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a Duna World, az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6. A vizsgált csatornák 17 664 órányi műsoridejében 1208 cég összesen 84451 szponzorüzenete jelent meg - olvasható a közleményben.
A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.