Sikeres pénzügyi évet zárt a VELUX Magyarország Kft., a Nyugat-Magyarország régió egyik legjelentősebb és stabil munkáltatója. 42,5 milliárd forintos nettó árbevételre tettek szert 2018-ban, ami 8,2 százalékos növekedést jelent 2017-hez viszonyítva. A válság előtti, 2007-es helyzethez képest is jelentős, közel 20 százalékos a gyarapodás. A hazai beruházások tavaly is kiemelt szerepet kaptak a piacvezető VELUX Magyarország Kft.-nél, több mint 2 milliárd forintot fordítottak ilyen célokra. A márka iránti bizalom folyamatosan növekszik a magyarok körében, egyre többen választják a minőséget. „Bár egyre jobban teljesítünk, 2019 áprilisától a bruttó fogyasztói árainkat tetőtéri ablakoknál átlagosan 18 százalékkal, egyéb termékeink esetében pedig átlagosan 7-16 százalékkal csökkentettük – mondta Őz Beáta, a VELUX Magyarország Kft. budapesti telephelyének ügyvezető igazgatója. A korábbinál tudatosabb vásárlói réteg igényeit is ki kell szolgálnunk, emellett az árcsökkentéssel termékeink további fogyasztói szegmensek számára is elérhetővé, megfizethetővé válnak.” Az intézkedés továbbá hozzásegítheti a magyar fészekrakókat, családokat építkezési, házfelújítási vagy tetőtér-beépítési, esetleg átalakítási terveik kivitelezéséhez.
Nemcsak bővült, zöldült is a VELUX
A VELUX Cégcsoport évről évre kiemelt figyelmet fordít az ökológiai lábnyoma csökkentésére. „Az üzleti eredményekben elért jelentős növekedés mellett fontos sikernek tekintjük, hogy elnyertük az Energiahatékony Vállalat Díjat” – emelte ki Őz Beáta. A díjjal a VELUX Magyarország Kft. fertődi egységében 2017-ben elindított fejlesztések eredményeit ismerték el, ugyanis az energiatakarékos technológiai megoldások telepítésének köszönhetően tizedére csökkent a gyártóegység károsanyag-kibocsátása. „A gyártás során keletkező hulladékot – cégcsoporton belül egyébként elsőként – 2017-ben már teljes egészében újrahasznosítottuk, és a fa alapanyag szárítását biztosító kazánokat az előállítás során keletkező faforgáccsal működtettük” – mondta az ügyvezető.
2019: Kihívások és digitalizáció az építőiparban
Az építkezések során a megemelkedett kivitelezési árak mellett a különböző szakmunkák meghosszabbodott várakozási ideje egyaránt negatívan befolyásolja az értékesítés potenciális lendületét. A tetőtéri ablakok piacán az eladási volumen ugyanakkor folyamatosan nő. „A VELUX Magyarország Kft. a tetőtéri ablakgyártás során mind az alapanyag elérhetősége, mind a gyártásütemezés terén minden zökkenő nélkül képes a növekvő vásárlási igényt maradéktalanul kielégíteni” – mondta Őz Beáta.
A digitalizálódás elérte az építőipart, a nyugati trendeket követve a fogyasztók az építőanyagok esetén is készen állnak az online vásárlásra. A szakemberek által összeállított specifikációk alapján a megrendelési és áruátvételi folyamat a vásárlók szemszögéből nézve lényegesen leegyszerűsíthető. „Arra számítunk, hogy az elkövetkező időszakban jelentősen szaporodhatnak azok a webáruházak, melyek ezeket a vevői elvárásokat képesek kielégíteni – tette hozzá az ügyvezető. – Figyelemmel kell lennünk arra is, hogy az információgyűjtésre fordított idő csökken, bármely applikáció vagy online szolgáltatás esetén elsődleges célnak kell lennie a fogyasztó döntéshozatali folyamatának