Az MTI-nek küldött szerdai közlemény szerint a választ adók 98 százaléka internetezik rendszeresen, 46 százalékuk okostelefonon, 54 százalék asztali gépen. A felmérésben részt vevők 79 százaléka használ mobilinternetet, 85 százalék okostelefont használ. A válaszadók mindössze 11 százaléka rendel interneten építőanyagot, azonban szerszámot 72 százalékuk rendelt már online.
Az építőipari kisvállalkozók 75 százalékának nincsen weboldala. Többségüknek azért, mert úgy érzik nem kell, van elég megrendelésük így is. A felmérés szerint 28 százalékuk regisztrált valamilyen online szakemberajánló oldalon, 11 százalékuk pedig tervezi.
A felmérés szerint a digitális eszközök terjedését az építőiparban hátráltatja az is, hogy az ágazatban még mindig az ajánlás a legdominánsabb marketingeszköz. Mindössze a válaszadók 12 százaléka jut az internetről megrendeléshez, 93 százalék megrendelők, valamint 61 százalékuk más szakember ajánlásával jut munkához.
A kutatásban részt vevők 37 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy robotok építik a házakat. A feladat, amit a többség rábízna egy robotra, az a falazás, a betonozás, a vakolás és az anyaghordás.
A közlemény idézi Markovich Bélát, a Mapei Kft. ügyvezetőjét, aki elmondta: a digitális képességek fejlesztése versenyelőnyt jelent. A robottechnológiák elterjedése - falazó robot - még jó időbe telik. Azonban a digitálisan érett építőipari vállalkozások szerezhetik meg a legjobb megrendeléseket - tette hozzá.