okan érdeklődtek a MEKH Energiakövetek címmel indított pályázata iránt, melynek célja, hogy élvezetesebbé tegye az energiatudatossággal, energiafelhasználással kapcsolatos ismeretek átadását a diákok számára.
A napokban a szaktekintélyekből álló zsűri értékeli a beérkezett munkákat és választja ki azt a három Energiakövetet, akik az ország tanulóinak szupertanárai lehetnek. Az értékelés legfőbb szempontja, hogy a diákok által benyújtott tematikus óratervek tükrözzék a pályázat célját: újszerűen és élvezetesen mesélni a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról.
A szakmai tartalmat Dr. Grabner Péter, a MEKH energetikáért felelős elnökhelyettese, az oktatásszakmai színvonalat pedig Czippán Katalin, környezeti nevelési és kommunikációs szakember értékeli.
„Az energiatakarékosság, energiahatékonyság, illetve a megújuló erőforrások használata ma már közbeszéd tárgya. A gyorsan fejlődő technológiák alkalmazása a megszokottól eltérő gondolkodást, kreativitást igényel, melyre érdemes már gyermek- és ifjúkortól készülni. Azért szeretem különösen ezt a programot, mert az Energiakövetek lehetőséget kapnak kreativitásuk fejlesztésére, személyiségükkel pedig hiteles, korban is közel álló példát mutatnak a tanulóknak” – mondta a pályázatról Czippán Katalin.
Harmadik zsűritagként a társadalmi felelősségvállalási program mellé álló Zsíros László Róbert, a Szertár Projekt alapítója már több évtizede foglalkozik tudományos ismeretterjesztéssel. Laci tavaly is sokat segített a tanórákra való felkészülésben, idén pedig zsűritagként is értékeli a pályázókat: „Az energiát ki lehet fejezni Joule-ban és lelkes elhivatottságban. Az energia lehet állandó, de van, hogy túláradó.
Fogyasztjuk és – bár megmarad – akár megújuló forrásból is jöhet. Az energiának van fizikai és – gyakran tudományos szempontból szinte értelmezhetetlen – hétköznapi megközelítése. Az viszont biztos, hogy mindenki életében megkerülhetetlen szerepet játszik.”