Győr látványossága lesz az M19-es új hídja

  • news
  • 2018.05.14
    07:58
  • magyarepitok.hu
Ilyen szerkezetű híd hazánkban még nincs, életnagyságú modellen tesztelték az átjárhatóságát. Az ívtartója legyártásához szükséges pontosságot Európában csak egy üzemben tudják biztosítani.

Egy év múlva készülhet el Győr új gyalogos-kerékpáros hídja az M19-es főút felett – adta hírül a kisalfold.hu. Az új híd a kétsávos autóút által kettévágott, Győrszentiván nevű városrész közlekedését fejleszti.

Egy kettévágott út kel új életre

Az út feletti átjárást jelenleg a Felüljáró úti híd biztosítja, de ez a nagy forgalom miatt meglehetősen balesetveszélyes, ráadásul túlságosan szűk, felhajtói pedig nagyon meredekek. Sík Sándor önkormányzati képviselő a Kisalföldnek elmondta, az új híd az autóút által kettévágott Kálmán Imre utat köti majd össze, a Felüljáró úti hídtól mintegy 250 méterre keletre épül.

Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet szóvivője a lapnak kifejtette, egy 46 méter hosszúságú, kábelfüggesztéses ívhíd jön létre.

A különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Ilyen elrendezésű szerkezet hazánkban még nincs.

Ha ívhíd, akkor holland acélhengerműgyár

A beszámolóból kiderült, a hídra fel- és arról levezető lépcsőztetett rámparészt eredeti méretben megépíttették zsaluelemekből egy telephelyen. „Gyalog és tolt kerékpárral is kipróbáltuk, meggyőződhettünk a kényelmes használhatóságról" – árulta el Máthé-Tóth Péter.

A híd ívtartója csőszelvényű acélból készül, melyhez húrszerűen acélkábelek vagy rudak csatlakoznak. A műtárgy tetőpontja az alatta lévő M19-es autóút szintjétől számítva 12 méter magasan lesz. Az acélszerkezet önsúlya mintegy 68 tonna. A leendő építőnek a legnagyobb kihívás a csőszelvényű ívtartó legyártása lesz, mert nagy pontosságot igényel. Tervezői ajánlás szerint ilyen precíziós acélhengerműgyár csak Hollandiában van, az Európában épített ívhidak többségét is ott készítették elő.

Győr kapuját is jelentheti

Az útkezelő jelenleg a hídépítés közbeszerzési eljárását készíti elő, s valószínűleg ősszel kezdődhet a kivitelezés a közművek kiváltásával, a híd alapjainak építésével. A szerkezeti elemek építése jövő tavasszal várható. A 280–300 millió forintos beruházás költségeinek egy részét már Győr 2018-as költségvetése is tartalmazza.

Sík Sándor szerint olyan szép formájú hídról van szó, amely a keletről érkezők számára akár Győr kapuját is jelentheti, ezért azt szeretné, hogy a műtárgy díszkivilágítást kapjon. Erre még fedezetet kell találni.

Forrás: magyarepitok.hu

Legfrissebb